dimarts, 5 de febrer del 2008

Ser Cristià? Ser Catòlic?....




Aquests dies, de convulsions polítiques i declaracios més que desafortunades per part de La Conferencia Episcopal- PP, (son el mateix), he mantingut algún petit debat amb un parell de bons amics.
M'han donat els dos la mateixa explicació i m'han raonat perquè una descreguda, atea etc com soc jo, entengués els mateixos. Crec que ho he fet, ni que ara em queda un gran dubte...
Els dos, en Quim i en C. m'han argumentat que no soc catòlics, son cristians. A les meves preguntes sobre la diferència els dos han respost que no creuen en la cúria ni la Conferència Episcopal, creuen en Crist i em diuen que la majoria de cristians com ells estàn molt enfadats amb aquestes declaracions i no se senten representats per aquesta gent.
I Doncs?, a qui representes aquests "pajarracos"?, qui els ha escollit?, com pot ser que l'únic bisbe sensat hagi estat el de Montserrat?.
Admeto els seues raonaments i arguments, ara sols queda que els cristians votin i votin bé i ni que em costa d'entendre la diferència, imagino que és una mica com el fet "diferèncial" a Can PSC..
No podem, de cap de les maneres permetre més intromissions, com la d'aquest vídeo.
Aquest tipus no pot viure de les aportacions de l'Estat al qual es carrega. Financiació 0 per l'Esglèsia, i molt menys la cope..... quanta merda en tant poques ones...

2 comentaris:

Striper ha dit...

Jo que també estic en contra de els alts estaments clericals, crec que el bisbes tenen tot el deret a opinar sobre el que els surti dels collons lo que no es de rebutque una confessió religiosa estigui financiada per el estat,mes quant els mossens de a peu las pasan magres a las seves parroquies,i els cardenals van en Audis.

Gatxan ha dit...

Estic d'acord amb l'Striper: L'Església funciona com un grup de pressió i, com a tal, és normal que faci declaracions i opini sobre el que li doni la gana. Una altra cosa és que l'haguem de pagar entre tots. Això ja no és tan normal. I, per últim, crec que si que estaria bé que els que pensen diferent allà dins es manifestessin. Ara, suposo que això és com la disciplina de partit... no?