dimecres, 12 de març del 2008

De lectures emotives....



Ahir al vespre, vaig acacabar de llegir Sobre l'amor, de Joan Barril, un recull d'articles publicats a la premsa, sobre aquest tema, per aquest autor.
M'he vist identificada en tantes històries d'aquest llibre, que m'he emocionat sovint i a la vegada, he vist, cara a cara, com han passat els anys i les situacions, com he viscut l'amor, els bons i mals moments.
No és pas un llibre d'amor, més aviat de com vivim les persones aquest fet.
He fet un petit recull d'algunes frases que m'han impactat especialment.
Diu Joan Barril:

¿On ho farem això d'estimar-nos? Perquè l'amor demana baldes i forrellats, demana intimitat i complicitat. No calen gaires maravelles arquitectòniques. Potser unes espelmes que tremolin per confondre'ns i no saber on comença l'un i on acaba l'altre.

Paraules d'amors apasionats, que varen fer servir els nostres pares i diuen tant, com: frenesí, perfídia, pasión, embeleso.....

Dels amors infidels: Els adúlters comuns, engabiats en amors d'interior per por que tot s'acabi sabent i reverdeixi el puritanisme d'aquells que, potser desitjant viure una doble vida, no van ser capaços de fre-ho.

Dels petons: Una boca contra una altre boca. O una boca a favor d'una altra boca. El petó és una de les carícies d'una major intimitat civil.

Us recomano la seva lectura, jo he gaudit i reviscut molts instants de la meva, ja llarga, vida.
Poques cançons descriuen els amors i les passions humanes, d'amors i desamors, com les de Paquita la del Barrio.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

En la meva vida havia escoltat aquesta cançó i, m'ha posat la pell de gallina!
Tothom en alguna ocasió hem dit: "pierdeme el respeto..."

maria ha dit...

bones joana

dissabte passat vaig anar a veure Sweedy Todd i al sentir la cançó principal

http://youtube.com/watch?v=0TAGpWbAGqU

no vaig poder evitar recordar això

http://mariaguardia.blogspot.com/2007/06/totes-les-dones-es-diuen-maria.html

totalment recomanable.

petons i emocions

Anònim ha dit...

Tots/es tenim històries d'amors i desmors, que deixen empremta més o menys forta.
El desig és el més bonic que hi ha! al menys mentre duri...
Més descansada?
Un petonàs.